skip to Main Content

DE 6 A 9 ANYS

Com fomentar l’autonomia:

– Poder actuar en diferents situacions i contextos.

– Ser capaç de preveure les conseqüències dels seus actes.

– Explicar situacions complicades familiars per ajudar-los a créixer.

– Conèixer la seva vida social i personal.

A CASA, QUÈ FAIG
Habilitats que fomenten l’autonomia en les responsabilitats pròpies i domèstiques.

Aquestes habilitats facilitaran:

  • Trobar solucions al que necessiten en el seu dia a dia (gestionar la vida quotidiana).
  • Ser part activa de la família, que es pugui comptar amb ells i elles.
  • Ser capaços de resoldre situacions no previstes.
  • Aprendre a fer tasques diferents i a ser-ne responsable (ser capaços d’acceptar les conseqüències dels seus actes).

Exemples:

  • A l’hora de menjar, només necessito ajuda per tallar alguns aliments complicats.
  • Soc capaç de preparar menjars senzills (esmorzars, berenars…).
  • Dormo sol o sola al meu llit.
  • Em banyo i em vesteixo sense cap mena d’ajut.
  • Preparo la motxilla per anar a l’escola.
  • Sé aplicar el que he après amb relació a la meva cura: menjo sa, em poso roba adequada al temps, tinc cura de la meva higiene personal…
  • Participo en tasques de casa: endreço l’habitació, porto la roba bruta al cistell, poso el meu plat al rentaplats, netejo la pols, desparo taula…

AL CARRER, COM VAIG
Habilitats que fomenten l’autonomia en la mobilitat.

Aquestes habilitats facilitaran:

  • El coneixement del poble i l’entorn (que se sentin segurs i confiats per resoldre imprevistos a l’espai social).
  • Sentir-se segurs i ser part activa de la comunitat.

Exemples:

  • Aprenc a anar sol o sola pel carrer: vaig a comprar el pa, vaig sol o sola a l’escola, llenço les escombraries…

COM EM SENTO
Habilitats que fomenten l’autonomia emocional.

Aquestes habilitats facilitaran:

  • Ser part activa de la comunitat.
  • Ser capaç d’explicar el que no els agrada (tenir seguretat i confiança en resoldre imprevistos).
  • Saber decidir què fer i per què (ser capaç de prendre decisions i de reflexionar).
  • Fer les coses encara que costin (tenir força de voluntat i capacitat d’esforç).

Aquestes habilitats afavoriran:

  • El sentiment de seguretat, amb una autoimatge positiva i ajustada d’ells mateixos.
  • Ser capaç de no deixar-se emportar pels altres, tenir la capacitat de no deixar-se influir per altres persones.
  • Saber explicar el perquè del que decideixen (pensamernt crític).

Exemples:

  • M’entretinc jugant sol o sola (sense pantalles).
  • Soc capaç de demanar al botiguero botiguera el que necessito.
  • Quan m’enfado, sé explicar-ne el motiu.
  • Soc capaç de demanar les coses sense enfadar-me.
Back To Top